آموزش
منوی دسته بندی

چگونه ذهنی ایده‌آل داشته باشیم؟

در آموزش ذهن ایده آل چیست به مباحث زیر میپردازیم:

ذهن ایده آل چگونه به وجود میاد؟
نگاهی ساده به کارکرد ذهن
ذهن ایده آل چیست؟
فیلترهای ذهن ایده آل کدامند؟
خوراک ذهنی مثبت چیست؟
درمان ذهن مشغول
چگونه علف های هرز زندگیمون رو بچینیم؟
ذهن ایده آل چیست؟
ذهن ایده آل چگونه به وجود میاد؟
ذهن ایده آل رو با آگاهی های که در این آموزش ذهن ایده ال چیست باهم بررسی میکنیم میتونید به وجود بیارید اما ایده آل گرایی رو میشه یک تله دونست در زندگی که افراد زیادی درگیر ایده آل گرایی هستن و میخوان یک ساختار یا یک شرایط ایده آل رو بسازن یا تجربه کنن.

همین موضوع باعث شد سعی کنیم داخل یک آموزش در مورد ذهن ایده آل صحبت کنیم تا باهم درک کنیم که ذهن ایده آل چیست و چطور میتونیم یک ذهن ایده آل داشته باشیم در دنیای امروز ذهن ما یک نقش مستقیم و تأثیر گزار در موفقیت‌ها و شکست‌های ما داره، به همین دلیل اگر ذهن رو نشناسیم و نقشش رو ندونیم مطمئناً نمیتونیم از ذهنمون درست استفاده کنیم و به خواسته هایی که داریم برسیم چون برای رسیدن به خواسته ابتدا باید ذهن ایده آل و در نهایت ذهن عالی داشته باشیم تا به هر آنچه که میخوایم با باور درست برسیم.

باور چیست و چگونه شکل میگیرد؟

نگاهی ساده به کارکرد ذهن
در آموزش‌هایی که درباره ذهن آماده سازی کردیم به این موضوع پرداختیم و توضیح‌های کاملی رو درباره ذهن داشتیم اما اگه بخوام یک اشاره به ذهن داشته باشم ذهن جایگاهی هست که احساسات، رفتارها، باورها و موارد دیگه ای رو در خودش جا داده، این در حالی هست که قابل لمس نیست و ما نمیتونیم اون رو به تصویر بکشیم و از اونجایی که نمیشه اون رو به تصویر کشید پس ذهن پیچیده است اما ذهن خلاق من طرح هایی از آینده من میسازد که بعدها در زندگیم آشکار خواهد شد پس میتونیم با تخیل به هرچیزی برسیم.

ذهن ایده آل چیست؟

شاید در برخورد اول با این جمله ما یک شرایط کاملاً خاص و عالی به ذهنمون خطور کنه در واقع یک ذهنی که خیلی قوی است و میتونه شرایط مختلفی رو مدیریت کنه هر چند داشتن این ذهن عالی هست و میشه به این ساختار ذهنی رسید.

اما این در حالیه که ما میتونیم خیلی ساده یک ذهن ایده آل داشته باشیم و در بلند مدت اون رو تبدیل به یک ذهن عالی کنیم ذهن ایده آل به ذهنی گفته میشه که به ما در مسیر موفقیت کمک میکنه و نقش تأثیر گذاری در حس خوب ما و پیروزی ما داره و اگر ما بتونیم یک سری فیلترهارو داشته باشیم میتونیم این ذهن ایده آل رو داشته باشیم تا به خلق تخیلات خود دست به کار شیم و هر انچه که تخیل میکنیم رو بدست بیاریم چون ما لایق بهترین ها هستیم و باید به کمتر از بهترین قانع نشیم.

فیلترهای ذهن ایده آل کدامند؟

همونطوری که اشاره شد گفتیم اگر یکسری فیلتر داشته باشیم میتونیم به یک ذهن ایده آل برسیم که در ادامه سه فیلتر رو به شما معرفی می‌کنیم تا بتونیم به یک ذهن ایده آل برسیم و با کنترل این مباحث ذهن آرومتری رو داشته باشیم.

چون ذهن رو اگه به یک آبمیوه گیری تشبیه کنیم کیفیت خروجی که بهت داده میشه به واسطه ورودی هایی هست که بهش میدی و بر اساس همون بهت خروجی دلخواه رو میده وقتی ما میوه با کیفیت به آبمیوه گیری بدیم طبیعتا آبمیوه خوشرنگ و خوشبو و خوش طعم به ما میده

برعکس اگه میوه گندیده و بی کیفیت بهش بدیم چیزی که در نهایت به عنوان آبمیوه خروجی به ما میده یک آبمیوه بد مزه و با بوی ناخوش و بی طعمی رو شاهد خواهیم بود پس کاری که ما درین مثال انجام میدیم اینه که همواره از میوه های با کیفیت برای آبگیری استفاده میکنیم.

خب برای اینکه ما اتفاقات خوبی رو در زندگیمون تجربه کنیم باید ورودی های خوبی رو به ذهنمون بدیم تا خوبی ها رو جذب کنیم شاید بسیاری از ما میایم ورودی نادلخواه رو میدیم و خروجی دلخواه رو از ذهنمون میخوایم که این یه کار نشدنی هست.

فیلتر اول : ورودی های ذهن
دنیای امروز سرعت رشد زیادی رو گرفته و همین سرعت باعث شده که پیچیدگی زیادی به وجود بیاد و همین سرعت و پیچیدگی باعث به وجود اومدن کلی اطلاعات و ورودی شده که این ورودی‌ها توسط رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی، اطرافیان، سرچ در گوگل و … به ما منتقل میشه.

حالا یک لحظه به این موضوع فکر کنید که اگر ما فیلتری رو برای این ورودی های ذهن نداشته باشیم اونوقت توسط چه ورودی‌های میتونیم تغذیه بشیم؟ پس ما باید یه تصمیم قطعی داشته باشیم برای اینکه یکسری فیلترهارو داشته باشیم،

هر کتاب و مجله ی رو نخونیم، نبینیم و هر آهنگ و آموزشی رو گوش ندیدم همونطوری که ما هر چیزی رو نمی‌خوریم نباید هر چیزی رو به ذهنمون وارد کنیم حالا وقتی ما هر ورودی رو به ذهنمون ندیم اونوقت ذهنمون اون ساختارها و ورودی‌های اشتباه رو دریافت نمیکنه در نتیجه یک ذهن بهتر رو خواهیم داشت.

خوراک ذهنی مثبت چیست؟

در آموزش خوراک ذهن اومدیم بحث خوراک ذهنی رو کامل توضیح دادیم که برای اطلاعات بیشتر میتونید این آموزش رایگان خوراک ذهن رو دنبال کنید اما درینجا یه قسمت کوچیک ازین آموزش رو توضیح میدیم و اون خوراک ذهنی است.

شما برای جسمتون هر روز خوراک در نظر میگیرید و بهش بهترین خوراک ها و غذاها و خوردنی هارو میدید مثل صبحانه، ناهار، میان وعده، شام و کلی میوه و نوشیدنی های دیگه، اما سوال اینجاست چقدر خوراک ذهنی به ذهن و روحتون میدین؟ چفد ذهن رو از آگاهی های درست تغذیه میکنید؟

چرا شما برای جسمتون بهترینارو انتخاب میکنید و گاها گرانترین خوراکی هارو برای جسمتون تهیه میکنید و میل میکنید و نوش جونتون باشه اما چرا برای روح و ذهنتون همین توقع و انتظار رو قائل نمیشید؟ چرا برای ذهنتون که اتفاقات و آینده زندگیتون رو میسازه هیچ قدمی بر نمیدارید؟

بر عکس بدترین ورودی ها و خوراک های ممکن مثه اخبار و سریال های داخلی و خارجی و روزنامه ها و انواع اقسام فیلم های اکشن و جنگی و ترسناک و… دنبال میکنید و بعد شب که میخواید بخوابید میگید نمیدونم چرا سردرد دارم؟ چرا خوابم نمیبره؟ چرا استرس دارم؟ چرا احساسم خوب نیست؟

اینا مصداق همون مثال آبمیوه گیری که بالا زدیم هست شما ورودی های گندیده رو به ذهنتون دادین و میخواین بهترین خروجی رو داشته باشید دوست عزیزم به این جملات فکر کن بدون هیچ قضاوت و جبهه گیری اینا شعار نیست اینا دلایل حال بد شماست.

درمان ذهن مشغول
یکبار برای همیشه تصمیم بگیرید که روی خوراک ذهنتون کار کنید و بهترین خوراک هارو به ذهنتون بدین بهترین آگاهی ها، ما منظورمون این نیست بیاین محصولات مارو تهیه کنید نه منظورمون اینه از بهترین خوراک های ذهن برای ذهن و روحتون استفاده کنید.

برای رشد و پیشرفتتون ارزش قائل بشید تا ذهن و روحتون به هماهنگی برسه چون شما لایق بهترینا در دنیا هستین اینو از خودتون دریغ نکنید یه جمله ی رو سالها پیش خوندم بسیار روی من تاثیرگزار بود و اون جمله این بود انسان های موفق دنبال بزرگ کردن کتابخونشون هستن و انسانهای فقیر دنبال بزرگ کردن تلویزیون خونشون. از وقتی که من این جمله رو خوندم و درک کردم اومدم یه نگاه به زندگیم انداختم و گفتم واقعا چرا نباید کتابهای خوب رو در کتابخونم داشته باشم؟ و چون جوابی برای این سوالم نداشتم هر هفته یک کتاب به کتابخونم اضافه کردم.

بعد از چندین سال الان من چندصد جلد کتاب توی کتابخونم دارم که با خوندن و دیدنشون هر روز انرژی تازه و خوراک های تازه به ذهنم و به زندگیم میدم که باعث شده راندمان و بازدهی بیشتری هر روز نسبت به روز قبل در زندگیم داشته باشم.و با این کار ذهن مشغول رو درمان کردم و این بخاطر تصمیمی بود که چند سال پیش گرفتم و الان آرامش و احساس خوب حاکم بر زندگیمه و هرکسی هم باهام در ارتباطه ازم انرژی و آرامش میگیره چون ورودی هامو کنترل کردم و بیشترین بازدهی رو ازین سبک زندگی دارم میگیرم شما هم میتونی به این مرحله برسی به شرطی که روی خودت کار کنی و سرمایه گذاری کنی.

فیلتر دوم: افکار منفی
مهم‌ترین قسمت زندگی ما افکاری هست که نسبت به خودمون داریم و اگر به واسطه ورودی‌های منفی افکار منفی رو داشته باشیم اون وقت یک ذهنی داریم که سد راه ما در زندگی خواهد شد وقتی بتونیم فیلتر اول رو به درستی در زندگیمون پیاده سازی کنیم،

اونوقت ورودی‌های منفی نداریم که افکاری منفی تازه‌ای پیدا کنیم یا افکاری منفی که داریم تقویت بشه و آروم آروم میتونیم نقش افکاری منفی رو کم رنگ کنیم اگر درگیر افکار منفی هستین اولین قدم داشتن یک برخورد درست با افکار منفی هست تا بتونیم از اونا عبور کنیم و برخورد درست اینه که افکار منفی رو قبول کنیم و از اونا عبور کنیم.

برای اینکار میتونیم افکار منفی که به سراغمون میاد رو بنویسیم یا بهشون بگیم بعداً بهش فکر می‌کنم همونطوری که افکار مثبت هست افکاری منفی هم هست برای فیلتر افکار منفی یاد بگیریم به هر چیزی فکر نکنیم خیلی وقت‌ها ما به مواردی فکر می‌کنیم که واقعاً هیچ تاثیری در زندگی ما ندارن یا نمیتونیم کاری برای اونا انجام بدیم.

چگونه علف های هرز زندگیمون رو بچینیم؟
برای مثال فکر کردن به رفتار اشتباه یک انسانی که با ما برخورد نداره کاملاً اشتباست چون اون آدم در زندگی ما تاثیری نداره و فکر کردن به اون رفتار اشتباه افکار منفی رو برای ما میسازه یا در مثال دیگه فکر کردن به گذشته‌ای که تموم شده و درگیر شدن با خاطرات و اشتباهات باعث میشه ما حس منفی و افکار منفی داشته باشیم.

و این در حالیه که ما نمیتونیم برای گذشتمون کاری کنیم جز اینکه درس‌های گذشته رو یاد بگیریم و اونارو برای ساختن یک مسیر درست در آینده استفاده کنیم پس سعی کنیم به افکار منفی دامن نزنیم و اونارو در زندگیمون قدرتمند نکنیم تا به ذهن ایده آل برسیم و به جنبه‌های مثبت زندگی فکر کنیم شما یک زمین کشاورزی رو در نظر بگیرید چگونه میشه کاری کرد که علف هرز رشد نکنه؟ خیلی راحت میشه اینکارو کرد وقتی اکسیژن و نور لازم و آب رو فقط به محصولی که کشت کردید برسونید دیگه علف هرزی نمیتونه رشد کنه، الان در آمریکا به همین روش محصولات رو کشت میکنن و زمین رو با نایلون های مشکی بسته بندی میکنند و فقط بذرهای محصول منافذی دارن که بهشون نور خورشید و اکسیژن و آب میرسه و با این روش دیگه علف هرزی رشد نمیکنه و بهترین بهره وری رو از زمین کشاورزی و محصولشون دارن.

خب وقتی ما در زندگیمون به افکار منفی آب و نور و اکسیژن نرسونیم افکار منفی زندگیمون رشد نخواهند کرد و هرچقدر ما بتونیم بیشتر این کار رو تمرین کنیم بیشتر یاد میگیریم که چگونه اینکارو انجام بدیم که در محصول ارتباط ذهن و روح و اقدام ذهنی این موضوعات رو پوشش دادیم. همین الان میخوام محصول ارتباط ذهن و روح رو تهیه کنم

فیلتر سوم: باورهای محدودکننده
شاید مهم‌ترین و درونی‌ترین ساختار در ذهن هر انسانی باورهای اون فرد باشه چون باورهای ما میتونه مارو خوب یا بد کنه، باورهای ما میتونه مارو قدرتمند یا ضعیف کنه و ما برای اینکه بتونیم یک ذهن ایده آل داشته باشیم،

باید برنامه ی کاملاً جدی داشته باشیم برای اینکه باورهای مثبتی رو برای خودمون بسازیم چون همونطوری که تعریف کردیم باورهای ما شکل گرفته از افکار ما هست که بارها برای ما تکرار شده و حالا یک لحظه به این موضوع فکر کنید.

شما باور دارید که ذهنتون ضعیف است و شما یک شخصیت قوی رو ندارید فردی با این باور نمیتونه یک ذهن ایده آل رو برای خودش متصور بشه و این در حالیه که به داشتن این فیلترها و تغییر باورها میتونه اون ذهن ایده آل رو داشته باشه و تاثیرش رو در زندگی دریافت کنه برای درک بهتر این موضوع حتماً به شما پیشنهاد می‌کنم آموزش باور مثبت رو دنبال کنید تا بتونید این فیلتر رو به درستی در زندگیتون پیاده سازی کنید و بتونید باور رو بهتر درک کنید و در زندگیتون پیاده سازی کنید.


جمع بندی آموزش و کلام پایانی
هدف از اماده سازی آموزش ذهن ایده آل چیست این بود که یاد بگیریم ذهن ایده آل چیه و چطور اون رو بسازیم و بدونیم که ما میتونیم یک ذهن ایده آل رو داشته باشیم و این یک کار خارج از توانایی نیست فقط باید برای این موضوع یک تصمیم درست بگیریم و اقدام ذهنی کنیم. همین الان میخوام محصول اقدام ذهنی رو تهیه کنم

امیدوارم در زندگی ذهنتون بهترین همراهتون باشه و با داشتن یک ذهن ایده آل نقش اون رو در زندگی بهتر از زمانی درک کنید خوشحال میشیم مارو با نظراتتون همراهی کنید و در پایین همین آموزش سوالات و نظرات خودتون رو با ما در میون بزارید بهترین هارو از خدا براتون میخوایم . دوستتون داریم

منبع : https://pba1.com/ideal-mind

zananeshaghel وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *