بزن بریم
منوی دسته بندی

چطور عملکرد خود را افزایش دهیم

زود بیدار می‌شوی، برای خودت قهوه می‌ریزی و می‌نشینی تا کاری را که از آن اجتناب می‌کردی به پایان برسانی. یک ساعت می گذرد و کارها عالی پیش می رود! شما کارهای زیادی را انجام می دهید
سپس بدترین اتفاق می افتد. دینگ ! یک اعلان در گوشی خود دریافت می کنید. همکارتان از شما درخواست تماس تلفنی کرده است. وقتی صحبت را تمام می کنید، سعی می کنید به کار خود بازگردید، اما ۱۵ دقیقه طول می کشد تا به یاد بیاورید کجا کار را ترک کرده اید. در حال حاضر، کار شما بسیار بیشتر از آنچه باید زمان می برد.

چند بار این اتفاق برای شما افتاده است؟

حواس پرتی و وقفه ها می تواند جریان شما را مختل کند و عملکرد شما را در محل کار به شدت تحت تاثیر قرار دهد. نحوه اجتناب از این نوع موقعیت ها و راه های آن برای بهبود عملکرد کاری خود را بیابید.

عملکرد کاری چیست و چرا اهمیت دارد؟

عملکرد کاری ، اصطلاحی است که توانایی شما را برای انجام کارتان به خوبی توصیف می کند . به طور معمول افرادی که عملکرد خوبی دارند ، احتمال بیشتری برای دریافت افزایش حقوق وارتقای شغلی دارند . مدیران می توانند از هر تعداد معیار برای سنجش عملکرد کارکنان استفاده کنند . رایج ترین آنها عبارتند از :

– سرعت
– کیفیت
– بهره وری

انجام هر سه با هم مشکل است. به علاوه، هر موقعیت می تواند، آن را تحت تاثیر قرار دهد.

به عنوان مثال، یک شرکت طراحی ممکن است برای سرعت و کیفیت ارزش قائل شود تا بتواند ضرب الاجل های محدود مشتریان خود را برآورده کند. از سوی دیگر، یک شرکت ساختمانی ممکن است کیفیت و کارایی را هدف قرار دهد. آنها سرعت را به نفع کاهش مواد خام هدر می دهند.

مطمئن شوید که می دانید کدام معیارها در شغل شما اهمیت بیشتری دارند. با این دانش، می توانید برای بهبود حوزه های اولویت کار کنید. تلاش‌های شما نشان می‌دهد که شما یک دارایی ارزشمند برای تیم خود هستید که می‌تواند شما را در ردیف افزایش حقوق قرار دهد.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، یک مشاور حرفه ای کسب و کار را در نظر بگیرید. با هم می توانید یک برنامه توسعه مهارت برای رسیدن به نقاط عطف شغلی خود ایجاد کنید


13 راه برای بهبود عملکرد در محل کار

تکمیل کارها همه چیز نیست. در محیط کاری پیچیده امروزی، کارگران باید انتظار داشته باشند که از چندین مهارت نرم در زندگی روزمره خود استفاده کنند.

برای شروع آماده اید؟ استراتژی هایی که می توانند گردش کار شما را بهبود بخشند . ممکن است ساده تر از آن چیزی باشند که شما پیش بینی می کنید. در اینجا چند راه برای بهبود عملکرد کاری آورده شده است. به این تاکتیک ها نگاهی بیندازید و تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما و شغل شما مناسب تر است.

عوامل حواس پرتی را محدود کنید

این نکته ای است که بسیاری از مردم می دانند اما به ندرت از آن پیروی می کنند: حواس پرتی های احتمالی خود را محدود کنید. البته، حذف عوامل حواس پرتی همیشه غیرممکن است. در عوض، سعی کنید آنها را زمان‌بندی کنید. در این مدت، تلفن خود را ساکت کنید، هشدارهای ایمیل را خاموش کنید، در دفتر خود را ببندید و روی کار در دستتان تمرکز کنید. شگفت زده خواهید شد که چقدر به موفقیت می پردازید.

نقاط عطف را تعیین کنید

کارهای بزرگ اغلب باعث تعویق می شود. اما، اگر پروژه‌ها را در یک فهرست ساده کارهای انجام دهید به مراحل تقسیم کنید، اغلب احساس می‌کنید که قابل مدیریت هستند. به علاوه، هنگامی که شروع به حذف چیزها از لیست کردید، ایجاد حرکت آسان است.

اهداف روشن و قابل دستیابی را تعیین کنید

وقتی نوبت به اهدافتان می رسد واقع بین باشید. همه ما می‌خواهیم تولیدکننده‌های فوق‌العاده باشیم، اما باید حواسمان به سطح انرژی و آنچه می‌توانیم در یک روز کاری به دست آوریم، باشیم.

تقسیم اهداف بزرگ به چندین هدف کوچکتر و واضح، شما را در مسیر نگه می دارد. تعیین اهداف قابل دستیابی راهی برای مهربانی با خود در حالی که آنچه می توانید انجام می دهید است.

از انجام چند کار خودداری کنید

چندوظیفه ای می تواند کارآمد باشد، اما در واقعیت، جابجایی بین کارها کارایی شما را کاهش می دهد. یعنی اگر در بین ارسال ایمیل ها گزارشی می نویسید، به احتمال زیاد آنقدر که فکر می کنید انجام نشده اید. به جای شعبده بازی، یک چیز را برای کار انتخاب کنید و به آن پایبند باشید

مدیریت زمان خود را بهبود بخشید

زمان آن رسیده است که مهارت های مدیریت زمان خود را تقویت کنید. زمان خود را از قبل برنامه ریزی کنید. اگر می‌دانید که تا چند هفته دیگر موعد مقرر انجام می‌شود، از آن تاریخ به عقب برگردید و زمان خود را بر این اساس تقسیم کنید. یک ساعت کار متمرکز در هفته موثرتر از سه ساعت کار در آخرین لحظه است.در واقع، مطالعات نشان داده اند که اهمال کاری با استرس زیاد، افزایش خطر افسردگی، اضطراب و خستگی مرتبط است. حتی منجر به کاهش رضایت شغلی و زندگی می شود.

ابتدا کارهای مهم را انجام دهید

اولویت بندی کارهای فوری یک راه موثر برای سازماندهی لیست کارهای شماست. به این ترتیب، اگر از میز خود دور شوید، تنها مواردی باقی می‌ماند که می‌توانید آن‌ها را به تأخیر بیندازید. سعی کنید زمانی را در ابتدای هر روز برنامه ریزی کنید تا روی آنچه مهم است کار کنید تا مطمئن شوید که بهترین انرژی شما را دریافت می کند. از تاکتیک هایی مانند تکنیک پومودورو برای بهبود کمیت و کیفیت کار خود در طول روز استفاده کنید.

در صورت امکان وظایف را محول کنید

اگر یک مدیر هستید، طبیعی است که فهرست کارهای طولانی داشته باشید. به دنبال فرصت هایی برای واگذاری برخی وظایف کاری باشید. پروژه ها را به قطعات تقسیم کنید و دستورالعمل های واضحی را به اعضای تیم بدهید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا همه چیز را انجام دهید. مهارت های مدیریتی قوی شامل این است که بدانید چه زمانی بیش از حد انجام می دهید.

فضای کاری خود را پاک کنید

یک میز بهم ریخته می تواند باعث حواس پرتی شود. آنچه را که برای کار در دست نیاز دارید نگه دارید و بقیه را پاک کنید. در حالی که در آن هستید، همه آن برگه ها را در مرورگر وب خود ببندید. شلوغ کردن رایانه شما همچنین می تواند برای وضوح ذهنی شگفت انگیز باشد.

سالم بمانید

ورزش و غذای سالم برای شاد نگه داشتن مغز شما شناخته شده است. هر روز صبح روز کاری خود را خوب شروع کنید. یک صبحانه خوب و پیاده روی در بیرون می تواند تمرکز، انرژی و انگیزه شما را افزایش دهد.

به وضوح ارتباط برقرار کنید

هنگامی که روی یک پروژه بزرگ کار می کنید، همه افراد درگیر باید بدانند که چه زمانی و در چه زمانی مسئول هستند. ارتباط موثر منجر به کار تیمی عالی می شود که عملکرد جمعی شما را بهبود می بخشد.

استراحت های کوتاهی داشته باشید

بدن شما برای هشت ساعت کارآمدی متوالی ساخته نشده است. اگر در حین کار توجه شما از بین رفت، ممکن است بدنتان به شما بگوید که استراحت کنید. به جای کار کردن با آن، استراحت کنید. بهتر از این: زمان توقف را برنامه ریزی کنید.هر روز زمانی را برای پیاده روی کوتاه، انجام حرکات کششی یا نوشیدن یک نوشیدنی در یک کافه مجاور اختصاص دهید. پس از 15 دقیقه استراحت، احساس شادابی می کنید و دوباره آماده تمرکز خواهید بود.

بهبود خود را در اولویت قرار دهید

ما باید با دنیای اطراف خود ارتباط پیدا کنیم و ذهنمان را توسعه بخشیم. روی مجموعه مهارت‌های جدید کار کنید، کتاب بخوانید، ویدیو تماشا کنید و به پادکست‌هایی گوش دهید که ذهن شما را توسعه می‌دهد. ممکن است اطلاعات مفیدی پیدا کنید که می توانید با خود به محل کار بیاورید.

تعادل کار و زندگی را حفظ کنید

همه ما یک زندگی شخصی داریم. پس سعی کنید بین زندگی شخصی و کاری تان تعادل برقرار کنید . اگر مراقب خود باشید، می توانید در زمان انجام کار بهترین عملکرد را داشته باشید.

دو نکته که باید از آن بپرهیزید تا عملکرد بهتری داشته باشید

با محدود کردن این دو حواس پرتی رایج، در مسیر هدف خود بمانید:

شایعات اداری: دریافت آخرین اخبار، سرگرم کننده است، اما چت بیش از حد می تواند زمان کار شما را از بین ببرد. مراقب باشید که چقدر زمان صرف مکالمه با همکاران خود می کنید.
تلفن‌های هوشمند: این دستگاه‌های انقلابی برای حفظ ارتباط ما شگفت‌انگیز بوده‌اند، اما برای عملکرد بهترتان در زمان انجام کار ، اعلان ها را خاموش کنید و در ساعات کاری تلفن همراه هوشمند را در مکان دیگری نگه دارید. این کار باعث می‌شود گوشی شما نتواند شما را به سمت برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی بکشد و از کارتان دور کند.

در پایان

وقتی عملکرد شما در محل کار بهبود یابد، اطرافیان شما متوجه خواهند شد و دستیابی شما به موفقیت بیشتر شده و در صف افزایش حقوق و ارتقاء قرار می گیرید. بعلاوه، زمانی که به طور مولد کار می کنید، احساس بهتری خواهید داشت.

اما شروع می تواند دلهره آور باشد. برای اینکه خود را مسئول نگه دارید، فردی را پیدا کنید که بتواند به شما کمک کند تا در انجام وظایف خود قادر به ادامه راه باشید. یک دوست کاری یا یک مشاور شغلی می تواند به حداکثر رساندن بهره وری شما کمک کند.

zananeshaghel وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *